Vodeća parfimerija lanca Metropoliten na Dorćolu
Selektivna niš parfimerija, elegantni minimalizam i savremena umetnost
Mala distributerska radnja u Zmaj Jovinoj otvorena 2006. godine brzo se pretvorila u umetničku parfimeriju koju danas znamo pod nazivom Metropoliten. Metropoliten danas ima 4 lokacije u Beogradu: 3 parfimerije (na Dorćolu, Vračaru, i Novom Beogradu) i jednu kozmetičku radnju na Vračaru. Ove godine brend je kompletno renovirao svoju vodeću radnju na Dorćolu: pričamo vam kako je ona uređena.
Enterijer
Još sa ulice će vam Metropoliten privući pažnju dizajnom koji se stapa sa okolinom u bilo kom delu grada. Zato se enterijer svih radnji poprilično razlikuje, jer svaka čuva tradiciju okoline, a opet i samog brenda. Interni tim dizajnera prilagođava projekat ambijentu, uz podršku spoljnih saradnika – arhitekata koji pomažu u realizaciji. Tako, lokal na Vračaru nalazi se u stambenoj zgradi, u blizini Kalenić pijace, pa ovde preovlađuju cigla i drvo, dok je na Novom Beogradu, gde caruje brutalizam, a radnja, opet, u modernijem Westu 65, karakterističan za ovaj tip arhitekture beton smekšan sirovim drvetom – prerađevinom ostataka starog mosta – i plutom, a pod, ipak, izliven od teraca.
Što se tiče Dorćola, ovo jeste deo Starog Grada, ali verovatno i najživlji i najhipsterskiji deo Beograda, pa ni u dizajnu enterijera ne važe toliko striktna pravila. Radnja na Dorćolu renovirana je ove godine, i u njen enterijer inkorporirano je više stilova koje povezuje tamno drvo, gde, pritom, bitan deo čini i dizajn samih brendova: neki od njih izloženi su na sopstvenom nameštaju, koji predstavlja deo njihovog identiteta, pa je još jedan zadatak dizajnera bio da sve to smisleno povežu u jedan prostor.
Pomenućemo i elegantan raspored koji podseća na umetničku instalaciju. Obratite pažnju, na primer, na raskošnu keramiku brenda Astier de Villatte, koja je izložena u skoro pa muzejskoj vitrini, ili na staklena zvona pod kojima leže mirisne sveće francuskog brenda Trudon. Našlo se prostora i za savremenu umetnost: konkretno, za trodimenzionalne instalacije umetnice Vanje Žunić, koje krase ulaz i jednu od prostorija parfimerije.
Koncept i brendovi
Poslovanje i asortiman Metropolitena zasnovani su na ekskluzivnosti i niš konceptu: kod njihovih brendova u prvi plan istupa parfimer, njegova zamisao, umetnost i proces spravljanja parfema. Tu nema mesta za ograničenja u pogledu kreativnosti, finansija, nema analize tržišta, bitan je čovek i priča koju on želi da ispriča, osećanje, jedinstvenost. Metropoliten je ekskluzivni uvoznik svih u njemu dostupnih brendova za Srbiju, tako da se ništa od ovde ponuđenog ne može naći na drugom mestu u zemlji.
Od svetski poznatih, ali i onih specifičnijih brendova sa ograničenim kolekcijama, izdvajamo švedski brend Byredo, poznat po svojim mirisnim svećama, ali i fantastičnoj kolekciji mirisa za telo, zatim Le Labo: Metropoliten je bio treća nezavisna parfimerija u Evropi koja je prodavala proizvode ovog brenda; Perfumer H, koji se oslanja na minimalizam, japansku ali i klasičnu britansku tradiciju i čiji je parfem Ink jedan od ovde najprodavanijih. Zatim, Astier de Villatte, brend čiji se proizvodi rade u staroj štampariji u Francuskoj, gde se takođe u njihovom posedu nalazi i jedna od poslednjih tipografskih mašina u svetu; keramiku u njihovoj radionici u Parizu izrađuju tibetanski monasi, po uzoru na tradiciju koja datira iz 18. veka, od jako osetljive gline na kojoj se vidi svaka pukotina, što ostavlja sirovu završnicu i ne teži ka savršenstvu. Brend Fueguia osnovao je argentinski muzičar, koji, poput pionira koji su tragali za novim biljnim vrstama, sam osmišljava nove tehnologije za natapanje, filtraciju, zrenje i destilaciju sastojaka. Bočice se prave ručno i svaka je jedinstvena, jer u sebi nosi duh jedne sezone, i označena brojem od 1 do 400: serije su ograničene na 400 komada u celom svetu.
Tekst: Mila Milojević
Fotografije: Junona Slavina