Koje proizvode parfimerije i kozmetički brendovi iz Srbije nude za leto Sprej za rashlađivanje sa aromom vetivera, difuzer sa morskom solju i nesvakidašnji gurmanluk

U Beograd je stiglo dugo očekivano toplo vreme: demo-verzija predstojećeg leta. Kako još uvek nema iscrpljujuće sparine, možete uživati u laganim šetnjama. To znači da ćete bez sumnje i ormarić sa kozmetikom polako početi da prilagođavate sezoni proleće/leto: u korist kompozicija svežih poput hladnog jutarnjeg tuša i laganih poput lanene košulje. Šta sve možete pronaći u asortimanu srpskih kozmetičkih brendova ispričaće Anastasija Privalova, novinarka koja se bavi zdravljem i lepotom.

Tekst: Anastasija Privalova
Fotografije: Promo


 

Sofi

Kozmetički brend Draženke i Gorana Soča može se sa pravom nazvati jednim od najprepoznatljivijih u Srbiji. Upečatljiva plavoljubičasta boja koja podseća na gust sumrak, motivi biljaka, stara filmska traka na fotografijama i video-snimcima na društvenim mrežama: sve ovo čini jedinstveni vizuelni identitet brenda, koji se poklapa sa njegovom misijom: stvaranjem ekološke, efektne i kvalitetne kozmetike po pristupačnoj ceni.

Sve arome su prirodne, sa notama divljih trava, cveća i citrusa, a neki proizvodi iz njihovih linija čak i nemaju izražen miris. Za nadolazeće vrelo leto lično preporučujem dezodorantske sprejeve za telo sa primetnim rashlađujućim efektom. Mogu se nanositi na kožu i kosu u vidu mirisnih oblaka. Možete birati između vetivera sa bogatim primesama drvenih nota i kombinacije pačulija i bergamota.

Cene: od 520 RSD za balzam za usne sa aromom vanile do 1750 RSD za tonik za lice (100 ml) • Adresa u Beogradu: Maršala Birjuzova 34 • Adresa u Novom Sadu: Nikole Pašića 11 • Zvanični sajt SOFI Kozmetike Instagram

Koozmetik

Brend Koozmetik su 2015. godine osnovale rođake Jovana Antić i Danijela Stanković iz lične potrebe za kvalitetnom prirodnom kozmetikom, koju ove dve preduzetnice nisu mogle da pronađu na lokalnom tržištu po povratku iz inostranstva. Za deset godina brend je prešao značajan put: priznat je izvan granica Srbije, bio je jedan od finalista u takmičenju za dodelu nagrade Aurea za investiciju godine (2017), a ovog proleća započeo je ekskluzivnu saradnju sa luksuznim hotelom The Bristol Belgrade. Uzgred, mnogim Beograđanima je ovaj brend odavno poznat: glavna radnja nalazi se u živahnom istorijskom centru grada, a proizvode iz linije za tuširanje, kao i sveće i osveživače vazduha, možete sresti u kafićima i restoranima po čitavom gradu. Poseban utisak ostavljaju metalni držači za sveće Pačuli / Lavanda i osveživač vazduha Morska so i đumbir, koji dolazi u providnom staklu boje roze himalajske soli.

• Cene: od 1800 RSD za sveću X1 (pačuli/lavanda) do 8600 za izbor od 4 sveće • Adresa: Višnjićeva 2 • Zvanični sajt Koozmetik Instagram

Hypeskin

Biznis se često razvija iz hobija, što se desilo i Ines Stanojević i njenom brendu Hypeskin, koji se specijalizuje za prirodnu kozmetiku, funkcionalne aromate i aromaterapiju. “Priroda leči”, kaže Ines, a za svaki proizvod, bilo da je u pitanju tonik za lice, ulje za masažu ili osveživač vazduha, predviđene su i dodatne funkcije. Sprej Spring Rain tako možete koristiti i kao prirodno sredstvo protiv komaraca, jer se u njegovom sastavu, osim tropske biljke ilang ilang i eukaliptusa, nalazi i limunska trava.

Obratite pažnju na ulje Čudesna šuma sa notama začinskog bilja, mirišljavih trava i tamjana, kao i na sprej Svadhisthana (Sakralna čakra), unutar čije bočice cveta tropsko bilje okruženo prijatnim mirisima. Ističe se mini-kolekcija “Aria”, nastala u okviru saradnje sa drugim lokalnim brendom, The Perfume Atelier. Toaletna voda i osveživač vazduha nadahnuti su plažama na granici Italije i Slovenije. Osećaj vrelog letnjeg dana uz bokal aperola prenose crna ribizla, breskva, jasmin, vetiver i frezija.

Cena: od 2300  RSD za sprej Disinfenzione do 7100 RSD za toaletnu vodu Aria (50 ml) • Zvanični sajt Hypeskin Instagram

Balint

Za marku Balint vezan je zanimljiv paradoks: ovo nije baš srpski brend, iako je registrovan u Srbiji. Sam parfimer, Čaba Balint, po nacionalnosti je Mađar, a svoje mirise spravlja u gradu Kanjiža u Vojvodini. “Najtačnije bi bilo reći da je ovo mađarski brend iz Srbije”, komentariša jedna od autorki Mapa Mag-a, istoričarka Elvira Ibrahimova.

Balint ima minimalistiki i prijatan dizajn bočica i pakovanja od kartona pune teksture, koji podseća na stare poveze za knjige. Na sajtu brenda možete pronaći bočice u punoj veličini (50 i 100 ml), ali i one u veličinama pogodnim za putovanje (15 ml), kao i uzorke (2 ml) i setove putnih bočica i probnih uzoraka. Ljubiteljima klasičnih mirisa od belih cvetova biće po ukusu novo izdanje ove marke — Balifleur. Gardénia sadrži notu banane, koja je u modi ove godine. U ponudi je i gurmanski miris Balcafe koji objedinjuje note urmi, kafe i duvana. Ako vas ovaj spoj ne oduševljava, onda će Balvanil (sladoled od vanile sa plavim sirom, kruškom i šafranom) definitivno ostaviti jak utisak.

• Cena: 5 za uzorak (2 ml), 46€ za bočicu u putnoj veličini (15 ml), 122€ za bočicu od 50 ml i 163 € za bočicu od 100 ml. • Zvaničan sajt Balint  Instagram

Vertige Creneau Perfumes 

O poslednjem parimerijskom brendu iz našeg današnjeg izbora zna se veoma malo. Njegov osnivač, Slobodan Đorđević, specijalizuje se za spravljanje parfimerijskih ekstrakata koristeći isključivo prirodne, organske proizvode. Među njima je i vanila sa Madagaskara, indonezijski pačuli, sandalovina sa Nove Kaledonije i tonka bobice iz Brazila i Venecuele. Ipak, na reklamu za Vertige Creneau Perfumes ćete često naleteti na društvenim mrežama, a stranica na instagramu se redovno osvežava. Među poslednjim izdanjima je Jasmin Tonka sa notama pralina i kakaa. Ali Bergamote Marocaine, Jasmin Mandarine Verte i Nice Monaco će se najbolje uklopiti u letnje raspoloženje.

• Cena: 500 RSD za bočicu u putnoj veličini (910 ml), от 2 000 до 3 000 RSD za bočicu od 60 ml. • Zvaničan sajt Vertige Instagram