Mapa Mag vodič: Domaći brendovi – ženska odeća

Kada na Pariskoj nedelji mode Koperni predstavi haljinu koja bukvalno nastaje pred očima publike, ili Šapareli predstavi kolekciju sastavljenu od komada sa glavama divljih  životinja u prirodnoj veličini, ili se pojavi još jedna kampanja kuće Guči sa Herijem Stajlsom kao zaštitnim licem, prašina koja se u svetu podigne oko toga tolika je da ni na našim prostorima nema osobe bez mišljenja o tome (uključujući i one koji bez sumnje ne znaju da upale kompjuter). Međutim, ista tema u okviru skromnih granica naše države malo je kome na pameti, sasvim neopravdano, složićete se, nadamo se, nakon što pročitate naš izbor domaćih modnih brendova!


Bataković Belgrade

Početak ove godine na domaćoj modnoj sceni obeležila je kampanja za kolekciju mladog brenda Bataković Belgrade, sa manekenkom Natašom Vojnović kao zaštitnim licem. Brend je za veoma kratko vreme stekao veliku popularnost širom Evrope, a uz to je gorepomenutom kolekcijom postao jedini istočnoevropski brend koji je dobio priliku da koristi materijale brenda Loro Pjana.

Klasični krojevi obogaćeni inovativnim dizajnerskim rešenjima, paleta boja u pretežno  zemljanim tonovima, sa tek ponekim izuzetkom u vidu, na primer, crvenog sakoa, prilagođenost savremenom životnom stilu, oruđe su kojim Bataković Belgrade teži da istakne ženstvenost. Glavni akcenat je, zapravo, na ženi koja nosi odeću i oseća se ugodno i smelo kako u njoj, tako i u svojoj koži. Sve u svemu, komadi koje potpisuje osnivačica brenda, Ivana Bataković, ne zavise od modnih trendova — oni su vanvremenski.

Adresa: Kralja Petra 11
Instagram

MATES

,,Mejts” je na društvenim mrežama uveliko prepoznatljiv po svojim video kampanjama, fotografijama, pa čak i digitalnim revijama. Dizajneri Marko Ilijev i Saša Stević upoznali su se na studijama modnog dizajna u Beogradu, 2013. godine rodio se Mejts, da bi danas, nakon deset godina, postao po svemu sudeći jedan od najautentičnijih i najupečatljivijih modnih brendova na domaćem terenu.

Razlike u stilu ova dva dizajnera odrazile su se na njihov rad na najbolji mogući način. Gotovo svaka kolekcija zasniva se na sudaru jarkih boja i tekstura, starog i novog, oštrog, muškog kroja i šljokičavih  ženskih komada, različitih dezena (lični favorit — pola-pola sako iz kolekcije ,,Mirjana”). Glavno je, ipak —  jugonostalgija, oživljena nazivima kolekcija kao što su  “Mirjana”, “Jadran” i, kao šlag na tortu, “Jugoslovenka”, koju možete pronaći u Konceptu 45, na adresi Kralja Petra 45.

Adresa: Kralja Petra 45
Instagram

Bleyzer

Ukoliko vaša svakodnevnica podrazumeva pridržavanje strogih pravila oblačenja, razumljivo je da se plašite da će se vaš stil svesti na monotoniju i jednoličnost. Međutim, da do toga ne dođe pobrinuo se Bleyzer, modni brend koji je specijalizovan za proizvodnju odela, košulja i kaputa od prirodnih materijala koji dozvoljavaju koži da diše, dok kroj i kvalitet čine da onaj ko ih nosi deluje svedeno i profesionalno, ali nikako uniformisano i bezlično.

Što se tiče dizajna, osnovni element je geometrija, sa mnogo ivica i linija koje ističu žensku siluetu i, zahvaljujući teksturi i volumenu materijala, savršeno je oblikuju.  Boje su uglavnom neutralne i neupadljive, što ne znači jednolično i crno-belo. Bleyzer jednostavno uspeva da ukalupi  čak i  boje kao što je pink u estetiku elegantnog profesionalizma.

Adresa: Braće Jerković 110
Instagram

Ana Trošić Trajković

Na prošlogodišnjoj nedelji mode u Beogradu posebnu pažnju privukla je kolekcija Ane Trošić Trajković ,,Dok traju zalihe». Reč je o projektu koji ima za cilj da ukaže na ekološke probleme prouzrokovane količinama tekstilnog otpada u industriji brze mode. 

Ana je još 2018. godine pokrenula projakat Biro 354c, koncept radnju fokusiranu na ekološki osvešćen dizajn. Redizajn je jedan od kljucnih momenata ovog koncepta, pa je stoga legao u osnovu Aninog umetničkog izraza. Ovo je temelj na kome ona gradi svoje delo, oblikujući ga likovnim konceptom forme, pri čemu je najzanimljivije to što nema boje i teksture materijala koje se neće naći na njenom repertoaru, upravo zbog principa rekonstrukcije.  Ukoliko ste zagovornik spore mode i brendova i dizajnera koji su svoji na svome — Biro 345c nalazi se na adresi Preševska 36.

Adresa: Preševska 36
Instagram

Ana Trošić Trajković1
ISK45

Iva Stefanović godinama unazad u saradnji sa Konceptom 45, čiji je kreativni direktor, dizajnira «kapsule» (kolekcije u kojima su svi komadi međusobno komplementarni). Ovoga puta nam donose kolekciju pod nazivom «Iste suprotnosti».

Naziv kolekcije odnosi se na kontrast između nežne ženstvenosti i odvažnog, provokativnog, ,,rokenrol» stila, a haljine, pantalone i kombinezoni od crne providne čipke otelotvorenje su ovog sudara suprotnosti.

Ranije Ivine kolekcije za Koncept 45 odlikovale su se bogatijom paletom boja, pa smo do sada mogli da vidimo komade u svim duginim bojama (bukvalno), ili, pak, u pastelnim tonovima. Moramo priznati da nije nimalo lako odlučiti koje su nam bliže srcu, tako da to prepuštamo  vama — Koncept 45, Kralja Petra 45.

Adresa: Kralja Petra 45
Instagram

ISK45
Chanymaria

Marija Čanji, osnivačica brenda Chanymaria, svoje komade posvećuje svima koji žive modu, za koje je ona sklop umetnosti i svakodnevnice, način izražavanja. Svoje kolekcije imala je prilike da plasira na modnim nedeljama u Milanu, Berlinu i Beogradu, pri čemu je posebne pohvale dobila kolekcija za proleće 2022, pod nazivom ,,Vitezovi današnjice”, čije su zvezvde koža i jakne sa rukavima prenaglašenog volumena i naramenicama. Ova kolekcija otelotvorenje je svega što biste zamislili kada čujete reč ,,kul”, mada bolje da ne zamišljate, već da se uputite na adresu Generala Rašića 3, Voždove kapije, gde se nalazi studio brenda.

Adresa: Generala Rašića 3, Voždove kapije
Instagram

 


Tekst: Mila Milojević
Fotografije: promo

Nova Fuka

Kako sada izgleda glavna kafena lokacija u Zemunu

Oktobarska plejlista

Di-džeja Matije Stojičića